Margarita Feldman

Ansvarig för marknadskommunikation

Margarita (Rita) Feldman är ansvarig för marknadskommunikation på Centrum för Näringslivshistoria.

Företagsamma Stockholm: Hamngatan 18, Nordiska Kompaniet

|

Mitt under första världskriget invigs Sveriges första riktiga varuhus – NK i Stockholm. Varuhuset speglade på mängder av olika sätt det moderna samhället. Det var ett palats, nästan ett sagoslott, där mycket var möjligt. Följ med till Hamngatan 18 i Stockholm!

Halva priset på Företagshistoria 3 maj på Pressbyrån

|

Halva priset på alla tidningar på Pressbyrån på Pressfrihetens dag onsdagen den 3 maj. Passa på och köp senaste numret av tidskriften Företagshistoria till extra bra pris!

Radio CfN #36 Ett samtal om folk­hemmets stor­bygg­mästare

|

Olle Engkvist var folkhemmets storbyggmästare. Om honom, och den biografi han skrivit, berättar författaren Henrik Poppius i ett samtal med skriftställaren Anders Johnson.

PODD: Jubileums­seminarium 1 – Bok­förlagens arkiv, vårt kulturarv

|

I detta första av fyra jubileumsseminarier, när vi på Centrum för Näringslivshistoria fyllde 50 år 2024, tittade vi närmare på bokförlagens arkiv, en självklar del av vårt kulturarv och alltid viktiga källor för forskare. Lyssna på seminariet som podd!

Läs Företagshistoria från 2020

|

Nu kan du ladda ner och läsa 2020 års utgivning av Företagshistoria på BizStories helt gratis.

Läs Företagshistoria från 2019!

|

Nu kan du ladda ner och läsa 2019 års utgivning av Företagshistoria på BizStories helt gratis.

BizStories och Företags­historia är Årets industriarvs­publikation 2023

|

BizStories och systertidskriften Företagshistoria har tilldelats utmärkelsen Årets Industriarvspublikation 2023 av Svenska Industriminnesföreningen.

Radio CfN #35 Målkonflikt som möjlighet

|

Hur kan industriell och kulturhistorisk hållbarhet samverka under den gröna omställningen? Samtal mellan Centrum för Näringslivshistorias forskningschef Anders Houltz, Swecos forsknings- och innovationsstrateg Charlie Gullström och journalisten Tobias Svanelid.

BizStories och Företagshistoria nominerade till Årets industriminnes­publikation

|

Vår tidskrift Företagshistoria och dess syster­sajt BizStories.se är nominerade till Årets Industri­minnes­publikation av Svenska Industri­minnes­föreningen.

Anders Sjöman om history marketing

|

Alla företag har en unikt historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som verksamheten kan utnyttja för sin tillväxt. Hur det går till beskrivs i den nya boken “History marketing – Företagens historia som strategisk tillgång”, som Anders Sjöman skrivit och berättar mer om.