2024-09-24 | NÄRINGSLIVET,
Företagshistoria #3 2024: Lisa Larson, Stockholmsmässan och history marketing
Tre aktörer använder history markering för att bygga varumärket, modern teknik spolade bort latrintömmarnas jobb, österrikisk flygeltillverkare med unik klang och Lisa Larsons folkkära keramikfigurer. Ute den 1 oktober!
2023-12-20 | FÖRETAGEN,
Podd: Gerald Engström om sin entreprenörsresa med Systemair
Från Skinnskatteberg har Gerald Engström sedan 1974 växt ventilationsbolaget Systemair till en global gigant. Via sitt Färna Invest investerar han nu även i andra företag, som när han nyss köpte konkursade klädkedjan Indiska för att omstrukturera den.
2023-11-28 | FÖRETAGEN,
Podd: Carol Quinn, Irish Distillers
Sedan 1780 har whiskeyn Jameson gjorts på Irland. Carol Quinn, arkivarie på ägarföretaget Irish Distillers, håller liv i den historien för varumärkets nytta. Och hjälper även produktutvecklarna när helt nya produkter ska tas fram – med inspiration från det förflutna.
2023-10-27 | NÄRINGSLIVET,
Podd: Svante Hådell – Så firade vi Stockholms stadshus 100 år
2023 firar Stockholms Stadshus 100 år med bok, utställningar, aktiviteter, öppet hus och mer. Men varför firar man en byggnad? Svante Hådell, protokollchef på Stockholms stad och jubileumsgeneral för Stadshuset 100 år förklarar.
2023-10-18 | NÄRINGSLIVET,
Anders Sjöman om history marketing
Alla företag har en unikt historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som verksamheten kan utnyttja för sin tillväxt. Hur det går till beskrivs i den nya boken ”History marketing – Företagens historia som strategisk tillgång”, som Anders Sjöman skrivit och berättar mer om.
2023-02-04 | FÖRETAGEN,
Radio CfN #31 Så jobbar The Absolut Company med digital arkivering
Nytt poddavsnitt! Samtal mellan The Absolut Companys Corporate Archivist & Chief storyteller Lovisa Severin Kragerud och Per-Ola Karlsson från Centrum för Näringslivshistoria om hur Absolut Company arbetar med eArkiv och webbplatsarkivering som en del av History Marketing.
2022-03-22 | NÄRINGSLIVET,
Radio CfN #22 Så firade Teknikföretagen 125 år!
Samtal mellan Teknikföretagens Håkan Eriksson och CfNs Sara Johansson och Gustav Svensson om hur arbetet med ett jubileum kan användas för att lyfta både den egna verksamheten och den allmänna medvetenheten om en hel bransch.