FÖRETAGEN AV: Edward Blom 2011-03-01

Historisk kampanj på NK

NK driver just nu en reklamkampanj som heter Blivande klassiker. Älskade plagg sedan 1902, och som visar fotografier på personer med NK-plagg från olika tider. Under dem står små minneskommentarer som i ett fotalbum, exempelvis: ”Klänning NK:s Franska 1949. Dansade en hel påsknatt på Skenäs Herrgård.” Fotona är förvisso inte hämtade ur NK:s arkiv, utan nytagna och modellerna är uppenbart samtida. Men avsikten är knappast heller att man skall tro att det är historiska foton, utan det hela är en lek med nytt och gammalt. Ett trevligt exempel på hur ett företag kan arbeta med ”History Marketing”, historisk marknadsföring.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.