För Ingrid Jonasson Blank var de lysande siffrorna som reklamen fick ett bevis på att den var lyckad. ICA kunde tack vare storleken på företaget och marknadsföringsbudgetar också satsa stort. Under första månaden lanserades tio filmer, för att man skulle kunna etablera rollfigurerna. Hennes största farhåga var innan att det skulle vara svårt att både bygga varumärke och vara säljdrivande samtidigt.
Handlaren i huvudrollen
– Återigen vill jag lyfta på hatten till King. Deras koncept har varit så otroligt starkt. Det har hänt mycket med mediebilden under de här åren, men med just ICA-reklamen lyckas man fortfarande gång på gång göra saker som inte känns gjorda. Det om något är unikt. Under åren har en mängd skådespelare passerat både i gästspel och under längre medverkan.
När Hans Mosesson som var handlaren Stig fram till 2015 blev det en nationell angelägenhet vem som skulle ersätta. Att reklamen skulle försvinna var inte aktuellt. ICA-reklamen berättar nästan varje vecka för svensken om vad som ligger i luften just nu. Det behöver vi, precis lika mycket som ett extra bra erbjudande.