FÖRETAGEN AV: Margarita Feldman 2010-12-31

Glamour, champagne och klackarna i taket

Millennieskiftet 1999-2000 var något alldeles speciellt, hela världen förberedde sig på en gigantisk fest (och kanske en teknikkollaps på kuppen). Man skulle festa som om det inte fanns någon morgondag och Arla ville såklart vara med och fira, på sitt sätt. Yoghurten Yoggi med Champagnesmak, gjord på vita druvor och helt alkoholfri, togs fram precis lagom inför millennieskiftet. Förpackningen var glittrande och skimrande i guld och vitt; man skulle tänka på lyx, flärd och fest när man plockade ner den från butikshyllan. Yoghurten fanns i handeln endast i några månader och sedan fallit helt i glömska, tur att en bild på den har sparats i Arla Foods arkiv hos oss på Centrum för Näringslivshistoria.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.