Företagsamma Stockholm: Kungsgatan 59, Mah-Jong
VISA BILDTEXT
Reklambild ur Mah-Jongs arkiv hos Centrum för Näringslivshistoria.

FÖRETAGEN AV: Anahi Davila 2024-07-26

Företagsamma Stockholm: Kungsgatan 59, Mah-Jong

Mah-Jong, grundat 1966, var klädmärket som klädde 68-rörelsen och tog avstånd från de trender som följer med mode. Följ med till Kungsgatan 59, där ett banbrytande anti-mode lockade en stor skara kunder!

Mah-Jong, grundat 1966, var klädmärket som klädde 68-rörelsen och som tog avstånd från de trender som följer med mode. Det skulle alltid finnas basplagg för alla typer av kroppar och kläderna skulle vara tillverkade i Sverige. Följ med till Kungsgatan 59 där ett banbrytande anti-mode lockade en stor skara kunder!

Poddserien Företagsamma Stockholm

Följ med oss på en stadsvandring genom företagsamma Stockholm! Vi besöker 24 platser fyllda med svensk företagshistoria.

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.